Australië en New Zealand okt./nov.2012 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu Australië en New Zealand okt./nov.2012 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu

Australië en New Zealand okt./nov.2012

Door: Marijke en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

08 November 2012 | Nederland, Rotterdam

Maandag 5 november 2012.
Afgelopen nacht om 02.00 uur am is de klok weer een uur teruggezet, zodat er nu een tijdsverschil met Nederland is van niet minder dan 11 uur.
Uitslapen is een activiteit van mij, die vrij hoog genoteerd staat. Zoals jullie kunnen begrijpen zitten wij nu in een vast ritme: ontbijt, lunch, teatime, happy hour, show en last but not least het diner!
Als er diëtistes aan boord van de Oosterdam aanwezig zouden zijn, dan zouden deze zeker een protestdemonstratie hebben gehouden en ook langs kamer 4176 zijn gegaan, maar de diëstistes zijn gelukkig thuis gebleven.
Meestal om 17.00 uur gaan wij iets drinken op deck tien, waar men over de gehele breedte (32 meter)van de Oosterdam een schitterend uitzicht heeft op de (nu) Tasmanzee, u weet wel genoemd naar Abel................
Verder is de zeediepte hier (maar!) 5000 meter (niet 500 maar 5000!).
De afstand naar Australië is ongeveer 2150 km. varen, gedurende 60 uur.
Als je al deze getallen laat bezinken wordt je stil en is bijna niet te begrijpen.
Tot zover dit verslag van maandag 5 november 2012.