Australië New Zealand okt/nov.2012 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu Australië New Zealand okt/nov.2012 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu

Australië New Zealand okt/nov.2012

Blijf op de hoogte en volg Leo

08 November 2012 | Nederland, Rotterdam

Zondag 4 november 2012.
Aangekomen in het meest noordelijke gedeelte van het Noordereiland, genaamd Bay of Islands, waarin een groot aantal eilanden ligt met prachtige heuvels. Ook hier weer voor anker en per life boat naar het plaatsje Waitangi.
Het is toch wel steeds een aparte ervaring om met de lifeboat aan wal te gaan en later weer terug te keren naar de Osterdam.
Aan boord van onze lifeboat waren ook een drietal bemanningsleden, die een officiëel bezoek brachten aan het plaatselijk Maori stadsbestuur. Bij een eerste bezoek van een cruiseschip is het gebruikelijk voor de crew om een beleefdheidsbezoek af te leggen. Opmerkelijk feit bij dit bezoek was, dat de leden van de crew naast het handschudden ook met de neus contact moest maken met de neus van elke dorpsraadlid. Heel opmerkelijk.
Ook kwamen wij langs Totempalen, waar de Maori's regelmatig diverse dansen uitvoeren.
Na terugkomst aan boord op naar de Bingo, waar Marijke samen met een andere passagier BINGO had!. Helaas ging de prijs: het maken van een cruise met de Holland America Line naar de andere passagier.
Om 16.00 uur (vroeger, dan gebruikelijk) vertrok de Oosterdam weer richting Sydney, welke zeereis dan ook weer 3 nachten en twee dagen vaartijd zal vergen. Dit is ook weer geen enkel probleem, omdat er elke dag een compleet programma naar ieders keuze wordt aangeboden.
Tot zover dit verslag van zondag 4 november 2012.