Donderdag/vrijdag 25/26 oktober 2012. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu Donderdag/vrijdag 25/26 oktober 2012. - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Leo Hond - WaarBenJij.nu

Donderdag/vrijdag 25/26 oktober 2012.

Door: Marijke en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

26 Oktober 2012 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,
Het is op dit moment vrijdag 26 oktober 2012 14.30 uur.
Gisteren was onze tweede dag, ditmaal op zee, vanaf Sydney varende naar Tasmanië met als hoofdstad Hobart. Afstand ongeveer 1.000 km.
vaartijd vanaf woensdagavond 17.00 uur - vrijdagmorgen 07.00 uur =
in totaal 36 uur; Donderdags hebben wij de MS Oosterdam kunnen be-
wonderen, waarbij wij alle dekken hebben bezocht.De lunch hebben wij
gebruikt op het zgn. Lidodek.
Gisteravond was er een Captain's borrel, waar wij om 19.00 uur aanwezig waren. De captain hebben wij echter niet gezien. Wel een fabuleuze show
van weer de Amerikaanse dansers en danseressen op allerlei muziek.
Geweldig om mee te maken.
Vervolgens zijn wij gaan dineren in het A La Carte restaurant met als kledingadvies: formeel. De gemaakte foto van ons houdt u tegoed.
Ook dit diner was weer overweldigend. Wij zijn tijdens onze Riu vakanties wel iets gewend, echter wat de Holland America Line in deze presteert
slaat alles.
Vannacht was de MS Oosterdam min of meer een prooi van de golven,
echter geen zeeziekte en verder goed geslapen.
Vrijdagmorgen om 07.00 uur (plaatselijke tijd) opgestaan om tijdig te kunnen ontbijten om vervolgens aan de vooraf geboekte excursie deel te nemen. Gezien de prijsstelling hadden wij hiervan hoge verwachtingen,
temeer omdat deze excursie op Tasmanië rond de plaats Hobart zou gaan plaatsvinden.
De excursie ging per bus naar het Bonorong Wildlife Park, waar wij een
enigzins verwilderde tuin bezochten, waarvan de helft nog "in construction" was. Vrijwel alle dieren, die aanwezig zouden noeten zijn waren nog in diepe nachtrust. Slechts een slaperige kuala beer wilde met Marijke wel op de foto. (komt later) Slechts heel leuk, wat de weide met daarin vele kangaroo's, waarvan sommige nog een baby in de buidel meedroegen. Deze kangoroo's mochten wij voeren.
Vervolgens ging de bustocht verder naar de/het historisch zeer bekende
plaats/dorp Richmond, waar een prachtig kerkje met brug te bewonderen was uit het jaar 1823.
Om 12.45 uur was de bustocht ten einde en werden wij weer "afgezet"
bij de MS Oosterdam.
Voor het overige is de plaats Hobart te omschrijven als heuvelachtig en groen. Het is de tweede stand qua grootte van Australië ná Sydney, maar
Hobart ziet er veel ouder uit zeker door zijn uitstraling van de 19e eeuwse gebouwen. De stad is gesitueerd aan de Derwent rivier, aan de voet van de Mount Wellington met een hoogte van 4.000 feet, uitstekend boven de stad. Verder is Hobart bekend als finish point voor de jaarlijkse
Sydney Hobart Yacht Race, die start in Sydney en één van de meest uit-
dagende zeilwedstrijden sinds 1945.
Straks om 17.00 uur pm vertrekt de MS Oosterdam vanaf de Derwent rivier richting het zuidereiland van New Zealand met als eerste plaats Dunedin, waar wij op maandag 19 oktober 2012 om 06.00 AM zullen aankomen, dus wij hebben twee etmalen op zee voor de boeg.
Het weer zou iets beter mogen zijn, want op dit moment regent het hier.
Al met al hebben wij het in totaliteit geweldig naar ons zin en voelen ons bevoorrecht.
Allen hartelijke groeten en weer tot een volgend bericht van ons en met dank voor intussen weer ontvangen reacties van jullie.
Marijke en Leo

• 26 Oktober 2012 - 09:32

Anita:

Beste Leo en Marijke, Wat een leuk reisverslag. Een genot om iedere keer te lezen! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet er lekker van, groetjes, Anita

• 26 Oktober 2012 - 17:24

René:

Hè vriend,

Wat een leuk verslag, je kan wel bij de krant als journalist gaan werken! (Vind je nog leuk ook denk ik)
    Tip,Wij hebben hele goede ervaringen met de lokale taxi's in alle landen, dit zijn voor ons altijd hele goede gidsen geweest en je komt op plaatsen waar de excursies niet komen.

Heel veel plezier, geniet ervan jullie hebben het verdient!

• 27 Oktober 2012 - 09:05

Bert En Judith Van Balen.:

Leo en Marijke,
    Wat leuk om al de verhalen te lezen,
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben,ik kijk uit naar de foto,s.
    Geniet er van,want de tijd vliegt als je het naar je zin hebt,en geniet van de natuur,
    die is daar ook prachtig.
    Goede Vaart
    Gr; Bert en Judith.

• 27 Oktober 2012 - 20:30

Roberto Burger:

inderdaad ga werken voor het NRC reis verslagen pico bello.Leo als je iets ziet wat met Cricket te maken heb zoals een shirt of wat anders dat betref Cricket meenemen aub.Is hot item holland.betaling komt in orde uiteraard.Leo heb je ook skipe aan boord.Ik hoor het wel.Leuk man.Kunnen we en beetje bij praten.O'ja wintersport geboekt in je wel bekend SOLDEN OOSTENRIJK 19-01-13 T/M 26-01-13/Regina Hotel down town.
    Groetjes Roberto/Lorenzo/Stefano.

• 28 Oktober 2012 - 11:39

Patrick En Anne Keehnen Ligthelm:

Hoi Zeelui,

Het klinkt allemaal heel leuk. Dit zal zeker niet jullie laatste cruise zijn. Al wat gewonnen in het casino?

Fijn dat jullie het naar de zin hebben, hopelijk wordt het weer wat beter.

groet uit een herfstachtig Rotterdam,

Patrick & Anne

• 29 Oktober 2012 - 12:15

Pieter En Lydia:

Hallo Leo en Marijke,

We zijn er maar is even voor gaan zitten om juliie verhalen te lezen want schrijven kan je Leo! Wat een belevenis en dit is nog maar het begin. We varen op deze manier met jullie mee maar dan anders.
    Blijf genieten en hopen op een zonnetje!

Pieter en Lydia